0

Lagu Pemujaan

Posted by Eliz on 8:45 PM
So last nite i went out with my goodfriend and i was so excited to play CD that i bought from Bali, coz there's 1 track from tht Cd really catches my attention. To me, it sounded sad & about lovers who's longing to be together. I can point out some of the lyric here:

A lover knows only humility.
He breaks into the alley at night.
He long to kiss every lock of your hair.
A lover ask her beloved...
Do you love me more than you love yourself?
The beloved answer..
I've died for myself and live for you
I am stupid and lost all my attributes
But with you im a scholar
(pastuh bla bla aku tak ingat sgt apa pompuan tuh ckp)
Come to me, 
i will open the gate to your love
merge with me, break free
I am everything.. come to me...

So, dengan bangganya i ask my friend sambil mendengar lagu tuh lagi

Me: Romantik kan lagu tuh

Mrs D: Romantik aper.. tuh cam bunyik lagu pemujaan dah la ngan background music hindu influence.. pastuh tak nyanyi.. dier just cakap ajer.. nieh macam nak puja orang oi!

Me: Aper ko ngarut nieh, lagu nieh romantic la.. ko dgr lyrics dier.. to me its abt lover longing to be with each other..

Mrs D: Aper plak.. dengan irama pemujaan, sayup.. ko dgr betul2 lyric.. nieh cam nak puja org bunian. Cam dalam mimpi... ye la kan byk org mimpi rohnya di panggil..

Me:(dengan blurnya) Ko nieh aper lak citer org bunian.. (sambil ketakutan skit sbb dah kul 11.30mlm)

Mrs D: Ye la cam.. say ko mimpi ader org laki panggil ko sini la yang.. bukan pemujaan tuh ker?Ini lagu nieh.. kalo alat cukup dah boleh puja orang..

Me: Ko nieh teruk la.. dah la malam nieh.. aku balik sorang tau!!

Mrs D: Ye la.. seram aku dengar lagu nieh.. ko nieh pun!

So dengan macho+takut masih dengar lagu & agak2 5 minute baru tutup cd tuh, aku pun trus tukar lyric.. 

Now i abit curious pasal lagu pemujaan.. ader ker? Coz maser aku tengok kecak dance kat bali tuh pun cam lagu pemujaan.. tapi ntah.. ker aku yang tak peka.

 Oh lagu Cd yg aku dengar tuh ada element skit cam lagu kecak dance tuh gak..



|

0 Comments

Copyright © 2009 Free Spirited All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.