5

Waduh Waduh Bali

Posted by Eliz on 12:48 AM
Kali nieh entry aku nak type BM ahahah pasal aper? Pasal aku baru balik bercuti ngan NY kat Bali... nak tergeliat lidah aku cakap Bahasa Indonesia & Inggeriss.. Dah tak larat nak ckp omputih.. hahahah

Huhuhuh lama aku tak menulis entry sbb satunya busy & went ober da sea merentasi laut maner ntah tapi sampai gak ke tempat destinasi, Bali.. Honestly selama nieh mmg aku menyimpan impian yy terpendam lama giler nak g Bali.. ye la.. dok dengar org kata Bali best.. so nak gak usha.. 

Setelah memendam impian & ticket selama setahun.. ahaha bookingnyer dah setahun!! Akhirnya berangkat jugak OUT OF MY MIND ngan aku pergi mengekplore..oh lupa dinyatakan tahun ini impian terpendam kami berdua berjaya di laksanakan kerana OUT OF MY MIND telah jayanya mengexplore Patpong eheheh setelah lama hasrat dipendam..

Berangkatnya pada 29th April, aku menyimpan impian Bali nieh sememangnyer best... namun harapan ku punah.. tsk tsk.. sebab in my opinion indah kabar dari rupa... Best lagi kat Koh Samui.. huhuh... ngan pantainya tiap petang ada rombongan skolah... bising.. and pantainyer tak lawa..

Mengecewakan pantai kuta seserious tak menarik.. namun ku gagahi mengexplore di malam hari & juga turut serta dalam aktivit mengtan tubuhku ini.. cewahh ayatt!!! Hahah.. namun malangnyer susah nak dpt ketenangan kerana ramaila mamat2 bali yg tetiba dtg menempek kat sebelah...mengajak surfing and berenang bersama-sama sambil machonya memperkenalkan diri sebagai life guard and bermacam lagi... huhuhu

But other than part pantai yang mengecewakan, Bali somehow offers interesting part about their religion.. which is very interesting... and they take it serious... Local told me that bangunan di Bali mesti tidak boleh melebihi ketinggian pokok kelapa supaya menghormati kedudukan temple mereka di Besakih located at Mount Agung..

Nasib gak aku nieh tak tanya soalan bodoh cam kalo pokok kelapa jenis bantut camner? Hahaha .. other than that, the Kecak & Fire Dance amat menarik kerana performernya telah dijampi menurut cerita la... i mean ye la kot kalo tak takkan bulih berdiri lari lari kat bara api sambil meyepak ngan inocentnyer ke arah kami.. hahah nasib baik kitaorg tak terbakar... Barong dance was not really up to my expectation though.. other than that 7 hari di Bali was an ok trip la... not tht great.. not tht bad..

Tapi yang baling bengang time nak drive kat situ.. benci betul diaorg suka hon.. dah la signboard kecik pulaknyer dier letak tinggi tapi dilindungi di balik pokok!! traffic light pun kecik.. susah nak tengok! Benci ah drive kat situ... sangat menguji minda dan tahap kesabaran disamping belajar hon! Hahah 

Ades panjang lak entry nieh.. eheh last but not least i had fun la.. it was nice and i manage to meng tan kan diri .. walaupun tak lama coz my tan berpatches... ahahha, same with my hair.. nanti la akan disambung sbb sekarang kat opis.. tak dapat oden nak upload gambar!





|

5 Comments


oden, gambar aku ke bangkok dalam kamera mu bila mau hantar? gambar ko ada sini.


bali memang agak mengecewakan.
aku pikirkan...seperti di langkawi, tioman, samui...yang tenang.


tengok gaya lompatan masing2 aku agak mcm nk sambung duk sana lagi seminggu je...


foto-fotonya ngak ada bu?


Mizz N : Setiap kali aku dtg bertandang ibu enggak ada di rumah... nnt la kasi

Out of My Mind: Kenyang la kita terminum air minyak+tgk rumpai laut.. ahah sgt mengecewakan

Fiza Feya: ponat lompat

Dr Sam: Bapak.. kameranya abis bateri, enggak banyak gambarnya..kena mintak ngan out of my mind

Copyright © 2009 Free Spirited All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.